söndag 16 december 2012

16 december

Till att börja med vill jag säga att trots att han befinner sig i Afghanistan så är det ändå Rikards födelsedag idag, så grattis Rikard! :)

Sen till min dag här i Arboga. Min plan att rida ut unghästarna idag sprack när det visade sig att det skulle vara orientering längs galoppbanan. Vi tyckte sjukt synd om dom stackars löparna som skulle springa i flera dm blötsnö men kom fram till att nån ju ändå måste ha plogat, annars får dom ju ha värsta robot benen om dom ska ta sig fram..? Mina uteritter blev iafl inställda och grabbarna fick vila istället. Jag tog då fram mitt hästskötar-jag, och longerade Majsan och Aqua, något som visade sig vara ett väldigt bra val då dom båda var superbra! :D

Eftermiddagen har jag spenderat i sadelkammaren med massa tävlingsträns som skulle putsas upp. Det syndes att dom inte använts på ett tag. Nikes tävlingsträns har inte använts sen han gick Falsterbo, ingen som har tagit över det efter honom.

Några av tränsen, och några av mina favoriter! Tränset näst längst till vänster är det nyaste tränset, och självklart är det Ladys ;) det med mässingpannband typ i mitten var Challes träns och det är också så himla fint. Kanske för att just hon var så himla fin i det? Ja, ni hör ju. Jag är lite nördig, och ja jag skulle skriva om exakt vilka grejer som är fina på vilken häst, men jag är rädd att jag tråkar ut er då. Så nu ska jag sluta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar