tisdag 25 december 2012

25 december

Idag har jag vaknat på rätt sida igen, tack och lov. Idag möttes jag av en decimeter mer snö än vi hade igår, och snön bara vräkte ner hela förmiddagen. Så nu är det sjukt mycket snö! Pulsar fram och tillbaka till hagarna och har genomblöta fötter från morgon till kväll. Räknade ut att jag har 21 hästar att släppa ut på morgonen, ett hagbyte vid lunch då 6-8 hästar ska in och 6-8 hästar ska ut. Och sen ska alla in igen. ;)

Dagen har flutit på bra och hästarna har varit snälla och på gos-humör :) har fått frågan om jag mår bra typ tusen gånger idag, undrar om det ser ut som jag ska falla ihop och dö på gödselstacken när som helst? Jag är nog starkare än somliga tror ;) nu har jag tagit på mig pingvin-byxorna, lagat kyckling och pommes (hade önskat att kycklingen kunnat tillaga sig själv dock, den är ju förjävla äcklig när man tinat den...) och ska pallra mig upp till sängen och svira ihop ett inlägg om några av mina gullungar jag inte presenterat än (Stella har klagat högljutt, "diskriminering"). Ha det bäst!


Fina Cappi <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar