söndag 9 december 2012

9 december

Hade mina tunnaste långkallingar imorse, och inga raggsockor. Två beslut som hade kunnat ge mig permanenta köldskador, för satan i gatan vad kallt det var! Som tur var så var det varmt inne i stallet så jag hade inget emot att mocka :D Efter fikat fick jag i uppgift att pulsa i snön med Challe så hon fick lufta sina lurviga lite innan vi skulle iväg. Fast hon fick aldrig lufta lurvet, för för det första så är hon klippt och för det andra så hade hon täcke. Mina ben hade dock ståpäls (kallt.....) så det räckte och blev över. Hon var iafl pigg och sprätte i snön bredvid mig.

Sen blev prinsessan inpackad i massa täcken, och sen var hon redo för äventyr. Patrik dök upp i tid och satte sig bakom ratten på Berit som hästägare och min personliga chaufför. På Brunmåla i Täby var det lika kallt som det var hemma, men som tur var så var det varmt inne på kliniken (som Challe för övrigt klev in på utan att blinka, duktig flicka!). Hon fick dessutom godis av veterinären så hon hade nog kunnat stanna hela dan ;) Fast hon var rätt glad när hon kom in i boxen hemma också och hittade sin försenade lunch. Challe är en ganska hungrig häst :D


Snömule, puss sötnos!

Nu har jag & Jessica varit och fodrat våra hästar i pyjamasbyxor, hennes med nallar var snyggare än mina svarta i fleece, men mina var nog garanterat varmare. Pyjamasyxor är nog för övrigt det enda som är bekvämt just nu. Varför? Jo för att jag ligger med en godispåse till vänster om mig i sängen och en påse lantchips på höger sida. (TJOCKIS!!!!)

Jobbar på mina nyårslöften, någon som kan ha en aning om vad som kan komma på listan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar