lördag 22 december 2012

22 december

Det verkar som vi överlevde jordens undergång allihop, och det var väl inte så farligt?

Idag har det inte hänt så mycket spännande, jag har ridit alla mina 5 pållar som var strålande fina. Jessica har åkt hem till Gotland så nu är jag barnvakt till två galna skimlar. Jag har fått en lång lista på hur dom ska bli skötta så det ska nog inte vara några problem. Jag har ju dessutom inte delat stall med Jessica i ett halvår och sett exakt hur hon gör, närååå. Jessica är lite hönsmamma ;) Men vi kan inte beskylla henne för att inte tycka om sin hästar iafl!

Just det ja, vi har ju en ny häst! En till treåring till min stora besvikelse, men han är väldigt söt! Han heter Timbuktu och är e Tornesch. Vi kallar honom för Tim :)Jag fick åtminstone ett nytt projekt (något det är brist på just nu, har jag sagt att vi vill ha tävlingssäsong nu???) för han hade svans ner till golvet och man som inte såg direkt nyklippt ut. Jag tror i själva verket att den aldrig har blivit toppad ens... Slog dessutom två flugor i en smäll och ställde upp honom på gången också, något han nog redan var van vid för hans stod himla snällt ;)



Ska jag vara helt ärlig så är det ju såklart jätteroligt att rida mycket och så. Men jag börjar bli fett uttråkad av att ha så här lite att göra, även om det är skönt att känna att man hinner med allt varje dag, typ rykta och sånt. Jag har sagt till chefen att komma hem från semestern nu så vi kan börja tävla. Stackars chefen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar