lördag 21 september 2013

21 september

Puuh vilken dag. Den har flutit på och varit jättebra, men också jättelång! Ska stupa i säng efter en middag med tjejerna på donken. Satt fint vill jag lova, Babsan vet minsann hur man får våra smilband åt rätt håll igen. 

Kort och gott så har hästarna hoppat strålande och 5- & 6-åringarna har genomfört ett väl godkänt genrep inför Breeders. Jag var dock inte så engagerad för jag var privatchaufför åt Tore idag. Jag och morgonradion i Berit, det var dundermysigt. Jag var med fyraåringarna i alla fall och dom var duktiga men det tar så lång tid att jag var beredd att åka hem halvvägs. Det är ju bedömning så även om det ser tajt ut på pappret med 12 starter emellan alla våra hästar, så var det ju nästan en timme. Rätt lugnt med andra ord, och man ska inte klaga men vi var lite överbemannade också ;) jag vill också påpeka att jag älskar våra 4-åringar, snällare varelser finns inte! 

Kille med humor som har problem med vätskeintaget. Bettan som håller i flaskan är problemet.


Bettan & Bettan 


Hubbe & Tissot är prince charmings


Hubbe i blänkande träns!


Jessica pepptalkar med Lalle, som hade scenskräck idag. Är inte lätt att vara liten.


Söta Tissot



Jag borde kanske nämna att jag backat slalom mellan lastbilarna på parkeringen med subarun & släp, att Hubbe var fullkomligt oförstående i frågan om hur man tar sig ut från en hästtransport, och säkert en massa annat, men just nu orkar jag verkligen inte. Dags att blunda. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar