tisdag 11 mars 2014

11 mars

Okej, såhär här det. Jag har har faktiskt bloggat de senaste dagarna men inläggen har inte publicerats, antagligen för att jag somnat innan jag tryckt på rätt knappar... Har dragit på mig en dunderförkylning och snorar & nyser mest hela tiden. Men mitt soffläge hela dagen igår måste gjort lite nytta för idag mår jag bättre. Det har varit en lång dag, klockan hann bli kvart över åtta innan jag klippt klart Ronny, nattat honom och fodrat. Det var sen lycka att ha en paj att bara värma en paj 4 min i micron, färdigmat gör livet så himla mycket bättre. 


Idag var det premiär för Ryttareliten, den nya serien på SVT, kollade ni? Gör det. Och glöm inte titta på Ryttareliten: stallet, där ni får följa med hästskötarna. Det bästa är att de visar när folk skäller på varandra, de visar tårarna av besvikelse när det gått dåligt, de visar glädjen över prispengarna som trillar in på kontot efter en lyckad tävlingshelg, de visar samarbetet mellan ryttare och groom som är så viktigt. Det är två öppna och ärliga serier om hur mycket hårt slit det egentligen ligger bakom framgång.  Det låter som att jag får betalt för att säga detta, men jag gillade det verkligen. Se det på svtplay.se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar