onsdag 5 mars 2014

5 mars

IKan knappt tro det själv, men idag åt vi tårta för tredje dagen i rad! Två stycken till och med eftersom Lillis hittade en i frysen som vi vid något tillfälle lyckats glömma bort, fråga mig inte hur det gick till... Babs hade självklart med sig semletårta igår eftersom det var fettisdag så den åt vi också. Strålande inledning på en onsdag tycker jag. 

Imorse red jag lilla knutte, som var så suverän på att galoppera på tygeln och trava volter inåtställd att han fick en guldstjärna.  Vi har så snälla 3-, 4-, 5-åringar att vi knappt kan fatta det själva. De äldre hästarna är ju mer eller mindre galna allihop, men knutte & gänget, dom är snälla jämt. De uppfostrar varandra så när det kommer till inridning och hantering är de så snälla & väluppfostrade utan att vi knappt behöver göra nått. Alla grabbar som gått däruppe i grabbhagen är dessutom supersnälla att klippa, det måste vara ett bra tecken! 


Lotta & Py har varit här så jag hoppade Ronny innan jag tog mig an de två hästar som Pysan hade med sig för att få en varsin makeover. En annan herre som fått en makeover är Walter som äntligen blivit av med all den fruktansvärda grispälsen som hade invaderat hans vackra ansikte, och som numera vågar pussas offentligt igen. Lucky me


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar