lördag 15 mars 2014

15 mars

För att inleda med något annat än hästar så vill jag berätta något lustigt. Jag har inte borstat mitt hår regelbundet sen jag gick på mellanstadiet typ, men det har gått så bra och det har aldrig varit tovigt eller så. Förra veckan köpte jag ett balsam som skulle göra håret extra lent och lättkammat, och nu är mitt hår som ett fågelbo så jag måste borsta det varje dag.... 

Idag har vi varit Södertälje, alltid kallt och blåsigt där, men vi var förberedda på regn-/snöstorm så vi blev positivt överraskade när det bara blåste orkan. Täckena flög över huvudena på hästarna, men det gick så bra så. Dom har varit duktiga som vanligt. Toto gjorde sin premiärtävling för iår och lyckades dessutom tajma in båda sina starter efter sin bror Little Jakob, som normalt sett går fälttävlan, och hade stenkoll på varje steg han tog. Toto hade tvärvänt för en skottkärra i ett hörn men annars var det förvånansvärt lugnt faktiskt. 


(Och ja med tanke på pannluggssituationen så fick han ha en mössa ;-))

Py hade en väldigt fin resultatrad i 1,10-klassen med bara felfria rundor. 



Dagens guldstjärna går till världens finaste bruna lilla tjej, som hoppade super i båda sina klasser! Måste vara ett resultat av alla sockerbitar hon får, kanske dags att ta dopingprov? 




Jag skulle kunna berömma superstjärnorna ett tag till men jag håller praktiskt taget ögonen öppna med våld och måste verkligen sova. Imorgon är det en nya dag, förhoppningsvis en lite kortare, vilket påminner mig om att jag måste ställa om alarmet från imorse. Halv fem imorn vill jag sussa gott. Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar