fredag 28 mars 2014

28 mars

Ni vet hur jag tidigare nämnt att Tornesch-hästar är i en klass för sig? De hoppar fint, vilket gör att man får stå ut med en hel del annat. Till exempel så är de extremt skickliga på att vända, i alla gångarter. Idag var vi ute och cantrade,och jag vet inte varför jag kom på den briljanta idén men det verkade ju rätt mysigt om vi red ut allihop samtidigt. Det superdåliga med den här idén för min egen del var ju att jag hade Tore (Tornesch-häst) och till sällskap hade Kakan (Tornesch-häst) och Toto (Tornesch-häst). Ni förstår ju själva att detta inte hade gått så vi hade med Flisan först i ledet (inte en Tornesch-häst) och så de andra efter som små ankungar på led. Tornesch-barn måste gå med mulen i svansen på den före för att den som sitter på ska känna sig någorlunda säker på i vilken riktningen ridturen kommer gå. Tore som var lite jätteglad lyckades galoppera-bocka-vända och helt plötsligt vara påväg åt fel håll, antagligen för att jag inte red tillräckligt nära hästen före. Dagens tips är alltså: glöm allt som har med säkerhetsavstånd att göra! Rid så nära du bara kan, och har du en väldigt listig häst som t ex Toto, ha någon supernära bakom också så kommer han ingenstans. And that's how we do it at Hamre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar