fredag 14 mars 2014

14 mars


Fick passa på att skämma bort lite extra i solen idag, för imorgon ska det tydligen snöa/regna/vara kallt, något jag hade väldigt svårt för att tro imorse. Jag har dock ändrat mig under eftermiddagen för shit vad det började blåsa kallt, och sen kom regnet också som ett brev på posten. Det var så att jag önskade att jag hade haft någon sån där magisk kraft så jag hade kunnat förflytta mig från olika platser med bara ett litet svisch och ett dammoln kvar där jag nyss stått. Då hade jag kunnat tänka mig Florida (har ni sett bildspelet från stallet där Alexander Zetterman hyr in sig? Gå in på hippson och dröm er bort lite vettja), Paris där det är dags för tävlingarna i Grand Palais, eller kanske Spanien eller Italien? Jag hade också kunnat tänka mig att bara dyka upp 100 m från stallet på gården, iklädd pyjamas i min varma säng. Någonstans där det var klart varmare än nere i stallet, badandes hästar eller packandes lastbilen i vindbyar i stil med Skåne, hade dugit bra. 

Vi ska i alla fall till tävla imorgon, oavsett temperatur, och idag har jag då förberett hästar, packning och lastbil på en tripp till Södertälje (där det är oundvikligt med kyla...). Toto ska göra premiärtävlingen för i år, dessutom med sin nya frippa som, förutom den hiskeliga fågelbo-liknande pannluggen, består av tuppkam & avskavd man. Jag har gjort mitt bästa för att få honom ren, något som självklart inte uppskattades från hans sida. Så vad gör han inte så fort han kommer in i boxen? Rullar dig såklart. Men vad han inte visste var att hans listiga hämndplan överlistades av mig som tog bort alla skithögar innan han rullade sig. 1-0 till Natalie!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar