tisdag 25 mars 2014

25 mars

Alltså, jag ber extremt mycket om ursäkt för mitt dåliga bloggande! Jag har youtubat så mycket att internet på min kära betty går i snigelfart just nu, och eftersom jag är latheten själv orkar jag inte starta datorn, koppla in telefonen, lägga över bilder och sen blogga. Alldeles för tidskrävande ;-) Men nu sitter jag (snarare halvligger) i min säng med datorn i knäet och har precis kollat på senaste avsnitten av Ryttareliten och Stallet. Älskar detta klippet, vardagsproblemet nummer 1 haha. Hur hon sedan refererar till "hoppfolk" tycker jag är fantastiskt roligt, skrattar varje gång.



Dagarna har i alla fall rullat på sen jag skrev här sist. I söndags var vi på vad man skulle kunna kalla en light-version av en tävling. Bara jag & Lillis med Nina och Ronny. Tre starter och sen var vi påväg hem igen. Ronny som inte har tävlat på evigheter, styrdes stadigt runt banan av Lillis och fick rosett! Han var rätt nöjd :-) Idag har vi varit hos Lotta på förmiddagen, sen blev det en fixar-eftermiddag med lite av allt. Det longerades, reds, skurades lastbilar och frissades manar, och så allt det vanliga såklart. Många praktikanter idag, då hinner man med allt sånt där småpyssel! Imorgon ska jag plocka fram klippmaskinen igen som hade lite paus förra veckan eftersom det inte vara några hästar som skulle tävla. I helgen ska vi dock till Askersund med några småkids och de behöver snyggas till lite lätt. "Går det dåligt ska man i alla fall vara snyggast!" sa en vis kvinna till mig en gång, det har blivit lite av mitt motto här i livet. (Arbetsskadad.) Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar