tisdag 4 mars 2014

4 mars

Nu är det ju vår! Idag longerade jag på utebanan i bara dunväst och visst det var lite kallt, men jag frös definitivt inte ihjäl. Våren är det absolut bästa som finns, det blir varmare och varmare, ljusare och ljusare, man blir gladare och gladare, och man skuttar nästan runt på dagarna för att man inte kan hjälpa att man är glad. Jag har en ganska lång bit kvar till skutta-stadiet, men under eftermiddagen kände jag mig i alla fall lite lättare än vad jag gjort innan.

En annan sak med våren och vårkänslor, är ju då mina vilda vänner nere i stallet. Nu har vi gjort första strecket på Wall of Shame 2014. Det har varit väldigt tomt under hela januari och februari men så i söndags ramlade Kicki äntligen av Flisan, som kan vara det snällaste som finns på denna jord, och jag undrar vad som händer med världen? Jisses alltså, vi har hästar som vi hoppar upp på och tänker "åh, den här är sååå snäll, så snäll" och som numera då har lärt sig bocka helt plötsligt. Hästar som vi normalt säger "den var heeeelt vild" om med en stor dos av sarkasm, och som vi numera får förklara att "den var vild, på riktigt alltså". Hahaha, men så länge de är glada (och jag slipper rida på dem) får de bocka hur mycket de vill. ;-) och för att förtydliga så bockade inte Flisan av Kicki, de var bara lite för klumpiga och ramlade. Tårta fick vi i alla fall för andra dagen i rad, och när har vi någonsin klagat över tårta?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar