måndag 17 mars 2014

17 mars

Dagens visdom. Hela inlägget hittar ni här.

"...jag anser nog att om ni nu har så lätt påverkade ungdomar så är det nog betydligt viktigare att ni håller dom borta från låttexter som den här.

I am, not made for working overtime
And you know
Don't even like the nine to five
I wish all those lazy days were everyday
And you know
Wouldn't want it any other way
Although some might say
I throw life away
I just ain't got time to save
I might be insane
And I may complain
Don't believe no pain no gain

I'm busy, busy, busy
Doin' nothin' at all
I'm stressin' over nothing
Don't bother to call
I'm busy, busy, busy
Doin' nothin' at all
Don't bother to call
I'm doin' nothin' at all
2

Jag ser en trend bland unga nu förtiden, De är LATA.. De kommer från hästgymnasier och ska ha praktik och är inte intresserade av jobb.

-Jag har ont i ryggen.

- NEEEEEEJJJEEEE!!!! Du är otränad och det obehag du får i ryggen efter första dagen på praktiken är träningsvärk!


-Jag har ont i huvet, tror jag måste gå hem tidigare...

- Kan du andas? Om svaret är ja, håll käften och gör det du är här för, lär dig vad det innebär att jobba med hästar.


-Jag är pedantisk och väldigt noggrann..

-Nej, du är långsam och lägger energi på fel saker.(busy, busy doing nothing at all).


-Jag skulle jätte gärna jobba med hästar men det är tråkigt att det ska vara så dålig lön.

-Det skulle vara ännu tråkigare att betala bra lön för den undermåliga prestation som du bidrar med."


Shape up!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar