onsdag 12 februari 2014

12 februari

Idag hade vi hela bettans klass på besök och fick hålla löshoppningskurs. Jag var inte så delaktig, klippte mest av småkidsens manar & svansar så de såg representabla ut, men efter vad jag hört så skötte de sig även exemplariskt. Två hästar fick jag dock se, det var nämligen dags för Ivar & Mini-monstret att prova vingarna. För alla er som kanske inte vet det så är Ivar & Mini-monstret (eller Ola-Conny som han numera heter) riktiga småbarn som under våren fyller 1 år. De är dessutom travare så de har förhoppningsvis ingen kärriär inom hoppsporten framför sig. Jag fick nämligen lära mig att en travhäst som galopperar i ett lopp, "hoppar" på fackspråk. Varför inte bara säga att den galopperar undrar jag då? I alla fall, de mycket små och lurviga krabaterna fick bli borstade för första gången och lagom tills de var deras tur så hade de båda lagt sig och sovit i halmen. Det var med andra ord två halm-monster som hade sin första och enda hopplektion, och de var superduktiga. Värsta modiga! Jag önskar att jag hade en bild på dem, eller ännu hellre än film, men det har jag inte så ni får använda er fantasi. 

Inget gym idag, kände för en film & godis och så fick det bli. En ny marabou-sort med Oreos slank ner alldeles för lätt. Känner mig lite såhär just nu, lycklig och lite för rund. Nattinatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar