lördag 22 februari 2014

22 februari

Vi var ju då i Kumla idag med ett gäng vildingar. Till exempel Bibs, som inte har tävlat sen breeders, var sjövild och bockade runt som en tok på framhoppningen (vilket verkligen inte hör till vanligheten!). Så himla glad!


Någon mer som var glad (snarare överlycklig) var Lillis som fick tävla sin lilla favorit-böna! 


Kakan gjorde sin första tävling med oss, och förutom att hon lyckades skita ner hela sin skimmelsvans på lastbilen så skötte hon sig bra och hoppade en felfri runda! 


Mallis som tävlade förra helgen också tog det hela lite mer med ro. Och jag hade också myst om jag hade glidit runt i prinsesstäcket idag, för satan vad kallt det var.

Men värmen fick vi upp på gymmet, för nu ska ni få höra. Jag & Kicks kommer dit och ser att Lillis spurtar på bandet, ja då har hon sprungit 1 mil, det har egentligen inte med saken att göra, tänkte bara att ni skulle bli lite imponerade. Vi går sen till bort till våra cross fit-maskiner för att värma upp, börjar trampa och sen rasslar det till ordentligt från Kickis maskin. Då har hon tappat nyckelbrickan som man har för att komma in på gymmet ner i maskinen. Detta blir ju som nu förstår ganska knepigt för oss att lösa men efter bara några sekunder dyker några killar upp och undrar vad som har hänt. De försöker med både det ena och det andra innan Kicki viftar lite med ögonfransarna och säger att "ni som är så starka kan väl lyfta maskinen så kanske nyckeln kommer ut" varpå de stackars killarna, som definitivt inte var fula, inte har något annat val än att hugga tag i varsin ände och lyfta maskinen. Ut kom nyckeln i alla fall och jag vet inte vem som var gladast, jag som skrattade som jag nästan kissade på mig, Kicki som fick tillbaka sin nyckel eller killarna som faktiskt lyckades hjälpa två (extremt snygga) tjejer i nöd, men alla var nog nöjda i alla fall. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar