fredag 14 februari 2014

14 februari

Fick minsann åka på tur i Lasse idag, och det var precis lika trevligt som jag mindes det! Vi var hos Lotta så Py & Lillis fick skutta runt med några hästar, 8 st för att vara exakt, så vi hade Berit med 2 hästar utöver Lasse. Blev återigen imponerad av min chefs fantastiska förmåga att styra runt lastbilen på konstiga ställen, för vägen hem till Lotta är då inte att leka med. När vi ändå var där så fick jag klappa lite på Q, och han är ju precis den jag vill spendera alla hjärtans dag med! 


Några av vilddjuren skötte sig tillräckligt bra för att få tävla så på söndag åker vi till Hamre med Tore, Stella & Malou!  


Under veckan har jag haft den bästa lilla hjälpredan med mig. Elsa är ungefär två äpplen hög, trollbinder de vildaste hästarna så de blir som ridskolehästar och kan det mesta i hästskötarväg. Vi putsar skydd, leder hästar, borstar, fodrar och packar lastbilen på det roligaste sättet. Och vi pratar, och vi pratar, och vi pratar. Inte konstigt jag är helt slut på kvällarna ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar