onsdag 5 februari 2014

5 februari

Vaknade lite gladare idag och jag ska inte påstå att jag skuttade ner till stallet direkt, men jag hade inga djupt deprimerande tankar surrandes i hjärnan i alla fall. Det är ju ett steg på vägen känner jag? Lillis säger att jag behöver åka på tävling för att må bra igen. Låter otroligt nördigt men jag tror minsann det ligger något i det. Jag vet fortfarande inte riktigt hur det blir att grooma till Py och Lill-Stina med chefen rännandes omkring på framhoppningen. Ingen av de två har heller förstått vikten av fina knoppar och rätt schabrak på rätt häst och så, så det kan bli lite jobbigt. Ingen som uppskattar om Stella har luddboots iställets för vanliga, om mallan har blingpannband eller om Tore har 10 eller 20 knoppar.  Det kan ju iförsig innebära att jag får göra precis som jag vill? Just nu känns det dock som att jag mest vill hoppa över några månader tills bebisen är ute och jag & Stina kan åka på tävling igen i vanlig ordning. Men det kan ju vara mina deprimerade hjärnceller som tänker så. ;-)

Vår lilla Candy har nu fått flytta till Elin Jansson som ska försöka lotsa runt henne i Scandinavium. Förhoppningsvis till final på söndagen för då ska jag dit och jag vill heja på henne och min fina droppa! Såhär skrev Elin på sin blogg:

"Candlelight K är en superfin 7-åring som ska tävla i Scandinavium och som är kvalad dit av Stina men eftersom Stina är gravid och inte kommer att rida i Göteborg så behöver de temporärt ha en annan ryttare på detta försiktiga och väldigt välhoppande sto. Hoppade några små hinder och styrde tillräckligt bra för att få fortsatt förtroende, hoppas att jag kommer att kunna förvalta det väl den kommande månaden. :)"

Håll tummarna!


Vår lilla godisbit i flyinge! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar