söndag 16 februari 2014

16 februari

Tävlingsdags idag då, premiären för i år! Vi packade in Tore, Malou, Stella, Nina och Flisan i Lasse och brummade iväg i riktning Västerås. Jag groomade åt Py idag, det gick fint. Hon vill tillochmed bli uppkastad på samma sätt som Stina så det var ju nemas problemas. Alla hästar gick bara en klass, vilket var otroligt skönt med tanke mängden lera man var tvungen att passera (löjligt nöjd över mina gummistövlar vill jag lova).  Det är aldrig kul att ta på hästarna grejer som är blöta och skitiga redan innan. Thelma & Ronja kom och hjälpte oss lite, vilket var super för det var så lugnt och skönt! Älskar när det är lugnt, stressa är varken bra för hälsan eller humöret. Hästarna var supersnälla och lugna, vilket var lite chockerande. Till och med Tore som gjorde sin första tävling som valack travade så snällt på besiktningen att jag nästan blev lite besviken, hade ju förberett med longerlinan och allt!


Tore & Kicki 

Mallis (i sin nya mössa!) & Thelma


Kom på att jag ju groomade till Kicki och hennes förevigt gula skimmel också. Jag skrubbade och skrubbade och skrubbade, men vit blev den då inte. 


Malou blev den enda med knoppar för hon är snäll (vi var förberedda på ett och annat mantag på de andra), och hon blev super-krullig! Väldigt gulligt. Och även om jag såklart tycker det är fint med knoppar känner jag att vi skulle spara nått så ohyggligt mycket tid om vi inte gjorde det. Förstå hur mycket tid vi lägger ner på att först göra dem och sen ta ut dom igen. Helt galet.


För att göra min dag ännu bättre så kom min bästa stjärna på besök idag. Hon må vara långhårig, men hon är den finaste jag vet. Jag var bara tvungen att rykta & mysa lite nu när hon ändå var här, lilla Savanna. Har knappt sett henne sen Globen, hon har vilat lite och så. Börjar ju bli gammal nu, jag menar 9 år är ju rena pensionären i vårt stall haha. Hon blev i alla fall glad när jag pratade med henne, så döv är hon nog inte än. Världens bästa Vannis! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar