torsdag 20 februari 2014

20 februari

Idag styrde vi mot lottas igen med exakt samma liga som förra gången, påhittigt kan man tycka. Det är de hästar som Py & Lillis ska tävla de kommande helgerna som får jobba hårt nu. ;-) jag skrapade ihop en så fantastisk bra planering igårkväll, uppskriven på handen, så jag klarade mig helt själv och utan att lasta om en enda häst för att få in eller ut någon annan. Var sjukt nöjd hela dagen! Hästarna hoppade fint på träningen och alla åkte hem nöjda och glada. Tore fick ha tjejer på båda sidor i lastbilen för första gången så han var ju helnöjd. 

Hemma på gården hade Babsan gjort storkok och bjöd hem allihop på lunch, vilket var tur för jag var så hungrig att jag nästan trillade uppför backen. Spaghetti & köttfärssås, och matkoman var ett faktum, men det var bara att börja jobba. Lillis red några hästar till, vi andra packade in och mockade Lasse & Berit, borstade och tvättade benen på alla hästar som varit iväg, putsade och gjorde allt det vanliga. Tillslut var vi mot all förmodan klara och Lillis & jag rullade mot gymmet. Snygg-tjejen var där, och PT-pojkvännen, och jag kunde inte låta bli att stirra som vanligt. Hon är så perfekt och har alltid en perfekt hästsvans och så verkar hon jättetrevlig också. Den ultimata människan. Undrar vad hon jobbar med? Jag tror definitivt inte att hon på dagarna reflekterar över att kakan har leopardfärgade ben i alla fall.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar