torsdag 13 februari 2014

13 februari

Jag måste berätta om drömmen jag drömde inatt! Jag satt bakom ratten i Lasse, ja alltså när han stadigt rullade fram på en motorväg, så jag körde Lasse. Har Quincy, Toto och Valle med mig, vi har varit Lidköping på meeting. Stina har jag ingen aning om vart hon är. Jag tittar in i kameran som går till hästdelen och tänker att jag ska ta en bild, lägga upp på facebook och säga att "Nu har jag & grabbarna 283 km kvar hem, sen är det dags för en välförtjänt semester!". Kommer sen på att jag ju inte kan lägga upp att jag kör lastbil på facebook, jag har ju inte ens ett lastbilskort!

Helt plötsligt är jag i Borås (jag vet att det inte ligger på vägen hem från Lidköping) och ser reklamskyltar för Gina Tricot GP. Inser att det kommer ju krylla av poliser som ska kolla alla färdskrivare och sånt trams nu när det är så mycket lastbilar i rullning, och en polis är ju den sista jag skulle vilja träffa just nu. Tar därför in på en liten liten väg ute i skogen, mer som en stig för bilar. Inga problem för Lasse! När jag sitter där och sakta men säkert för lastbilen framåt i skogen så dyker både en kvinnlig och manlig polis upp från ingenstans. "Jahaja, du har väl säkert en liten aning om varför vi har stoppat dig?" frågar den manliga polisen. Jag upprepar ungefär 5 gånger att jag inte har någon aning om varför de har stoppat mig, och tillslut utbrister han "Ja, du körde ju då i 53 km/h och det här är en 50-sträcka!".
(Att tillägga är att det absolut inte går att köra så fort där ute i skogen, max 15 km/h). På något sätt lyckas jag slingra mig ur det där och fortsätter köra hem till Arboga igen.

Sjukaste drömmen, att tillägga är jag mellan varje snooze imorse när jag klockan ringde så somnade jag in i drömmen, bakom ratten i Lasse igen. Mannen i mina drömmar, mannen i mitt liv!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar