söndag 13 januari 2013

13 januari

Jag vet, jag vet, ni är allihop extremt chockade att jag är vaken så här länge men ibland händer det faktiskt! Jag och Madde har nämligen bytt rum och det har tagit i stort sett hela kvällen. Men jag får väl börja från början antar jag.

Idag har jag ridit Aqua, Majsan och Stella (det var faktiskt första gången, har bara ridit fram henne åt Stina en gång) och fick mycket hjälp av chefen så det gick strålande bra! Älskar såna dagar. Sen fick jag plocka fram mina flät-fingrar och sno ihop lite knoppar på Elina, Majsan & Tim som behöver profilbilder på hemsidan. Vi gjorde två små lurvbollar så fina som möjligt, vilket inte är ett lätt jobb om man är något besatt av kort päls och välfrissade manar. Majsan var lite mer min melodi nyklippt och söt som socker.




Under eftermiddagen dök vet upp och gick igenom några hästar så dom ska bli fit for fight igen, jag sprang och pausade, sprang och pausade när han gjorde böjprov och blev lite pinsamt flåsig med vinterkläderna på. Skyller på att hästarna var rätt busiga också! Och att det är ganska jobbigt att koncentrera sig på att springa i ridhuset med en sprallig häst som naturligtvis ska inta position hack i häl på mig, varför gör dom alltid så? Vill inte ha er i knäet mina gullegrisar, så snälla spring på era egna fyra ben. Jag hann även med att pussa lite på Hjärtat idag, gos-gubben. Saknar dock att pussa på Challe...


Och som sagt, jag & Madde fick idag en snilleblixt att byta rum. Egentligen skulle vi inte göra det fören Jessica åker hem innan det kommer någon ny, vi har ju liksom första tjing på rummen. Men idag kom vi på att om jag vill ha Maddes rum och hon mitt, så kan vi ju lika gärna byta nu och prov-bo lite innan vi måste bestämma oss. Sagt och gjort så har vi släpat grejer fram och tillbaka över hallen på övervåningen. Förstår inte hur jag kan ha samlat på mig så mycket skit? Trodde jag hade lämnat kvar det hemma där jag inte behöver ta hand om det själv, men inte då. Nu har jag det största rummet och mer space än jag är van vid. Tydligen ska det spöka i det här rummet också, Lill-Stina pratade om vargar tror jag. Släpar jag grejerna tillbaka över hallen imorn så vet ni varför i alla fall. Jag har också kommit på något positivt med allt det här släpandet, man har inte tid att småäta och dessutom borde man ju förbränna en kalori eller två. Borde gå ut och springa också, måste ju komma i form till vårens veterinärbesiktningar. ;)

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar