tisdag 22 januari 2013

22 januari

Ledig idag och passande nog var det 22 minusgrader när tjejerna började jobba imorse. Vips så bestämde chefen att det nog var bra om hästarna fick en vilodag så det har varit städ- & fixdag där nere. Själv sprang jag ner till stallet i pingvinbyxorna när jag vaknat och la på prinsen ett täcke till. Självklart dyker Patrik upp mitt i allt ihop och jag fick försöka mig på en bra ursäkt till att jag var i stallet i pyjamasbyxor klockan 9 på morgonen, och Madde kollade på mig som om jag var en idiot. Jag gick upp och bytte om sen...

Jag trotsade i alla fall kylan och hoppade Ronny för Stina, och det är verkligen sant som det sägs att hårt arbete lönar sig. Ibland är det så himla roligt att hoppa! Eller ja, själva hoppningen är ju alltid kul men vägen däremellan brukar mest vara svår. Men idag var det som en raksträcka där man bara får köra 50 km/h men oftast kör i 70. Idag körde vi nästan i 60, och det är ju en klar förbättring! Ikväll ska jag hoppa Tissot på Lill-Stinas träning.

Imorgon ska jag bjuda på skånsk delikatess på morgonfikat!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar