tisdag 29 januari 2013

29 januari

Fullständigt namn: Natalie Anette Jansson
Smeknamn: Natta eller helt enkelt Natalie
Civilstatus: Singel!
Född och uppvuxen: Född i Gällivare, uppvuxen i Björneborg :)
Är du nöjd med ditt namn? Om inte vad skulle du vilja heta istället? Jag är rätt nöjd faktiskt! :)
Vad är ”typiskt dig”? Vill göra saker på mitt eget sätt, gillar inte att dela med mig.
Städer jag bott i: Kan väl mer räknas som orter ;) Kiruna, Björneborg, Tågarp, Kågeröd, Svalöv, Arboga
Positiv egenskap: Jag är noggrann med mitt jobb, gillar att ta ansvar
Negativ egenskap: Jag har svårt att lita på andra än mig själv och så är jag en frenetisk små-ätare!
Egenskap jag beundrar hos andra: Självdisciplin när det gäller mat & godis ;)
Låt du sörjer till när du är ledsen: Åh, det som har lite sorgliga klanger bara.
Beroende av: Socker! Och att hänga täcken fint...
Något du ångrar: Massor av grejer, jag är en sån som ältar saker i evigheter
Vad tror folk om dig? Usch, jag vet inte. Praktikanterna sägs vara rädda för mig och chefen säger att jag är chef, så jag antar att jag framstår som hård & bossig. I alla fall på jobbet.
Stämmer det? Jag tror jag framstår som värre än jag faktiskt är... ;)Egentligen är jag rätt mesig.
Vad får du oftast komplimanger för? Mina ögonbryn, haha
Hur imponerar man på dig? När man kan bjuda på sig själv, ta för sig och äga rummet.
Brukar du skratta för dig själv? Gud ja, hela tiden.
Äger du några Converse? Ja, några som är mer slitna än andra... Älskar Converse!
Sprit, cider, vin eller öl? Cider, men tydligen måste man lära sig dricka vin när man blir vuxen. Det säger i alla fall mina sambos
Brukar du bli för full: Nej
Vad har du för mobiloperatör? Telia, länge leve Telia
Är du allergisk mot något? Nej, men det brukar klia jättekonstig på händer och armar när jag skurit tomater, det kanske är nått?
Hur svarar du i mobilen? Det beror på vem som ringer :)
Vem ringde du senast? Babbsan :)
Vad sa den du senast pratade med? Att hon egentligen tänkte ringa Madde ;)
Stänger du av mobilen när du sover? Aldrig, somnar gärna med musik i lurarna :)
Antal timmar sömn inatt? 10, men det hör till ovanligheten!
Brukar du komma i tid: Blir extremt stressad av att vara sen, så ja jag försöker alltid att komma i tid. Hellre 5 min tidig liksom...
När blev du fotad senast? Nyår tror jag, eller nä Madde tog nog en bild på mig & Hjärtat för bara några veckor sen :)
Vanligaste färg på dina kläder: Hmm, har alltid mörka byxor och på jobbet har jag gärna färgglada tröjor till. Privat mycket grått & beige.
Vad saknar du, person, sak? Min familj och mina vänner i Skåne!
Hade du en bra kväll igår? Ja, kollade på Nashville med Jessica & Lisa sen gick jag och la mig ;)
Favoritdryck på morgonen: Bravo-juice!
När brukar du oftast gå och lägga dig/gå upp? Brukar somna mellan 21-22 (ibland tidigare, hehe) och går upp vid 6 :)
Är du blyg? Nej, fast ganska reserverad tror jag. Pratar inte om allt med alla
Favoritidrott förutom ridning? Jag tycker det är ganska kul att titta på typ gymnastik, konstsim och konståkning och sånt :)
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Nej
Har du spytt offentligt? Ja, lite överallt i Kroatien... Men jag var ju faktiskt väldigt sjuk!
Är du nöjd med ditt liv? Mestadels ja, men det finns alltid saker som kan bli bättre!
Är du bortskämd? Väldigt!
Vad gör du i morgon? Jobbar :)
Vad är det värsta du vet? När saker och ting inte går som jag vill
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Inte mycket alls, men alldeles för mycket på mat. (HUR MYCKET KAN DET KOSTA EGENTLIGEN??)
Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Taylor Swift (förutom att hon nu har en mycket yngre pojkvän från One Direction, det tycker jag INTE är ok...)
Vad längtar du till? Vårsäsongen, och våren överlag :)
Har du bra vänner och äkta vänskap? Älskar mina vänner!
Vad använder du för shampoo? Det som finns tillgängligt, är inte så kinkig.
Vad är det finaste du fått? Ronny!
En speciell dag du minns: Studenten :D
Tycker du om någon just nu? (nästan) alla hästar i stallet, min familj, mina vänner, mina kollegor osv, men nej, jag har ingen special someone
Du samlar på (om inte vad skulle du vilja samla på?): fleecetröjor
Vad skulle du göra på dagarna om du hade all tid och pengar i världen? RESA!! USA, Australien, Nya Zeeland, England, Frankrike, you name it!
Vem berömde du senast och varför? Hm, Jessica tror jag. För att hon är så himla målmedveten, ambitiös och noggrann med det hon gör.
Vad blir du själv gladast över att höra? Att jag gör ett bra jobb!
Om du var miljardär och skulle donera en förmögenhet till välgörenhet, vilken skulle det bli? Unicef, och liknande organisationer för barn världen över.
Gröna eller röda äpplen? ROSA :)
Vem ringer du när du är arg/ledsen? Mamsen :)
När grät du senast? Jag vet inte riktigt, men det var antagligen inte så längesen. Har en förmåga att gråta när jag är trött, och det är jag ju typ hela tiden ;)
Vad skulle du göra om du vann en miljon? Köpa massa fina grejer :D och resa!
Bär du glasögon eller linser? Kan stolt erkänna att jag är den enda i min familj som inte har något av det, undrar hur det gick till?
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder? Jag gillar det som är fint och sitter snyggt, märkeskläder eller inte.
Har du piercing/tatuering? Öronen, om det räknas? Skulle vilja ha en tatuering, men jag undrar lite hur det ser ut när man är gammal och skrynklig?...
Vill du gifta dig? Ja, när jag hittat min Mr Right :)
Vill du ha barn? Absolut!
Solar du ofta? Nej, men jag älskar att vara brun.
Har du komplex för något? Jag har alltid tyckt att jag har tjocka ben.
Är du bra på att laga mat? Förfärligt dålig...
Läser du innehållsförteckningen innan du köper mat? Aldrig..
Hur ofta handlar du mat/kläder? Alldeles för ofta...
Vilken mat är den största missen att bjuda dig på? Fisk.
Är du flygrädd? Nej, jag älskar att flyga. Eller att resa överhuvudtaget, för det betyder att man är påväg någonstans :)
Hur vig är du? Kommer knappt upp på Lalle utan pall. Lalle är typ ponny, så det säger väl en hel del..
Favoritbok? Har alltid älskat Harry Potter, men är också väldigt förtjust i Twilight-serien, och så Fifty Shades såklart!
Favoritplagg? Jeans! Och stickade tröjor
Vilka tv-program följer du? Älskar serier! Just nu är jag inne i Hart of Dixie :)
Vad är det roligaste du vet? Den var svår, måste nog återkomma!
Ville bli när du var liten? Allt möjligt! Sångerska, veterinär, läkare, Malin Baryard, djurskötare på Kolmården m.m.
Hur var du i högstadiet/gymnasiet? På högstadiet var jag ett MVG-barn, sen gick det bara utför...
Hur många gånger har du varit kär? Har nog aldrig varit riktigt kär tror jag.
Favoritgodis: Choklad!
Coolaste stad du har besökt: Har inte rest så mycket, men jag älskade allt i USA.
Action eller skräck eller komedi? Komedi, är livrädd för skräckfilmer
Vad dricker du helst när du är törstig? Ramlösa :)
Vilken är din favoritglass? Ben & Jerry Chocolate Fudge Brownie :D
Tycker du om sushi? Kommer aldrig våga prova...
Vad äter du helst när du ser på film? Gissa tre gånger?
Bor dina föräldrar tillsammans? Dom gjorde sist jag var hemma i alla fall :)
Har du tandläkarskräck? Nej, men jag kan inte påstå att jag gillar det heller..
Är du morgon- eller kvällsmänniska? MORGON!
Biter du på naglarna? Nej
Röker du? Absolut inte!
Hur ofta tränar/motionerar du? Räknas det att jobba?
Favoritlåt just nu?


Något du ofta säger men inte egentligen menar: "Fan vad ful du är!"
Vad är din största last? Mitt sockerberoende
Din favoritmascara: Brukar köpa den som låter bra...
Drömyrke: Klurar fortfarande på det :)
Om du fick modifiera din barndom lite vad skulle då ändra på? Skulle inte vilja ändra på nått! Eller ja, jag skulle nog varit lite snällare.
Jobbig tid i ditt liv: Det har varit perioder då jag mått väldigt dåligt över det mesta. Det har varit väldigt jobbigt!
Bästa tiden i ditt liv: Gymnasiet med mina underbara vänner! Galet hur mycket jag saknar att träffa dom varje dag.
Drömresmål (häst)? Åh, jag vill åka på alla stora tävlingar, typ världscupen och sånt. Och så hade det varit coolt med en säsong i Florida.
Drömresmål (privat)? Jag vill tillbaka till USA, men till andra ställen den här gången. Typ New York och Kalifornien. Och så som sagt så vill jag gärna till Australien också.
Om du hade obegränsad budget, vilken häst skulle du köpa? Jag har tidigare sagt Quincy eftersom jag tycker att han är så komplett. Men nu pratar vi ju om alla hästar i världen, och då måste jag nog säga att jag är barnsligt förtjust i Itot du Chateau :)


Bloggar du följer: Massor! Dom "vanliga" (kenza & gänget), flera groom-bloggar (Jens groom, Alex Zettermans groom,bland annat)och så vänner & fiender ;)
Favoritsidor på nätet: Facebook & Twitter, och World of Showjumping
Sidor jag snokar på: Facebook & Twitter ;)
Antal vänner på Facebook: 465
Vad tänker du göra nu? Gå ner och mocka till min häst, sen ska jag handla mat...



Nu vet ni mer om mig ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar