onsdag 23 januari 2013

23 januari

Det jobbigaste med att flytta hemifrån måste vara att mamma & pappa inte är till mycket nytta egentligen, ringer man dit är det enda dom kan säga att jag får fixa det si & så. Igår fick jag snällt försöka mig på en konversation med mulle-meck Johan som ska fixa min bil. Det var många saker som gick fel i det där telefonsamtalet. Bland annat så kunde jag ju faktiskt blivit förvarnad om att jag borde kunna mitt registreringsnummer, vilket jag såklart inte kunde. Han babblade vidare om det ena och det andra, och frågade sen om jag visste vilken årsmodell det var på bilen då? Nej det visste jag såklart inte. Och så fortsatte det. Den enda frågan jag faktiskt kunde svaret på var den han ställde efter alla andra, när han nog insett att han inte kom någon vart. "Men asså, du har körkort va?" Förstår inte alls varför han tvivlade.

Ett annat exempel på att man måste klara sig själv är att jag inte ens kan ringa mamma och klaga på att den där jävla hostan envisas med att förfölja mig, eftersom det enda hon fick höra i telefonen är hur jag hostar. Så nu måste jag försöka mig på att ringa en vårdcentral och försöka skriva in mig där, försöka få tid hos en vettig doktor som vill skriva ut massor av stark medicin till mig. Jag var mer exalterad när jag ringde och bokade ansiktsbehandling på Lilla Spa...


Idag har det fortsatt vara galet kallt och hästarna har varit minst sagt pigga. Red Stella och fick trava långa bomserier, älskar att rida henne! <3 Hjärtat har premiärgalopperat för första gången på flera månader och la av några bocksprång av glädje. Majsan fick galoppera i snön med Malou och hon har verkligen fattar grejen, hon gillar verkligen snön :) Sist ut för dagen var Ronny som definitivt inte lärt sig hur snö fungerar. Han är rädd för alla spår, vilket innebär att när det dyker upp en slinga med spår mitt i hans väg så tvärnitar han eller eventuellt tar ett skutt över det. Vi hade terapi idag haha. Det var väldigt härligt där ute i snön i alla fall!

Nu ska jag fortsätta länsa Madde medicinförråd och hoppas på en hostfri natt. Godnatt kära vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar