torsdag 24 januari 2013

24 januari

Jullan är back on track! :D startade henne idag för att köra in till stan och så brummade fläktarna igång, bara sådär. Hon måste ha förstått att det snart var dags att åka till verkstan. Det är likadant för mig, så fort mamma säger att nu är det dags att ringa vårdcentralen så blir jag mirakulöst mycket bättre bara över natten...

Idag har det lyckats vara kallare än det var igår, hur det ens är möjligt är ett mysterium. Vi städade på morgonen och sen var det bara att tackla kylan med ett leende och ge sig ut i snön med Aqua, Jessica & Cissi. Aqua är en liten pärla, så himla underbar liten häst. Med stelfrusna tår blåvägrade jag sen att rida något mer innan lunch. På lunchen befann jag mig i upptiningsläget, som på mikron ni vet, och blev varm lagom tills jag fick kravla mig upp på Luxan för ännu en tur i snön. Farbror Valdemar på nyss fyllda 5 fick vara mentalt stöd till prinsessan, jag har nog nämnt tidigare att uteritter är något av det värsta hon vet. Vi överlevde dock utan större katastrofer, inga tvärvändningar eller stegringar. Hon sparkade bara bakut hela vägen. En gång halkade hon och det var ju självklart mitt fel så då blev hon jättearg på mig, men annars var det ganska lugnt!

Hästtjej i all ära, men idag har jag varit på något så lyxigt som spa! Lilla Spa rättare sagt, fick presentkort där av bästa Barbro & Anders när jag fyllde år så idag var jag där för en ansiktsbehandling. Lycka är att bli ompysslad! Så nu är jag analyserad och inkrämad för flera år framöver, vågar knappt peta mig själv i ansiktet. Väl spenderad tid var det i alla fall verkligen, tack! Tjejerna & jag satte sen igång en film som jag rekommenderar alla att se. The impossible, gripande & stark - Jessica grät, och vi satt som fängslade hela filmen. Lova att ni ser den!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar