torsdag 17 januari 2013

17 januari

Det har varit en så lång dag att jag inte ens minns hur den började, även om jag vet att den i alla fall var bättre än gårdagens katastrofmorgon där allt gick fel. Kanske berodde det på att snömängden idag hade ökat med bara nån cm till skillnad från gårdagens 2 dm...

Jag har ridit fram hästar till Stina och sen sen Aqua. Tog med mig Ronny på tur i snön (vår första i Arboga, han vilade ju förra gången det var så här mycket snö) och han var tveksam. Allt såg så konstigt ut med vita kläder. Jag har även skrittat Cappi i ridhuset, och i ett försök att låta proffsig så måste jag säga att det är galet bra akustik där inne (tror i alla fall det heter så). När man är själv med hingsten & radion kan man sjunga hur högt man vill och det lät galet bra om jag får säga det själv! Cappi gillar dessutom när man sjunger för honom, vi hade ett brett urval av låtar och blandade hej vilt mellan Adele och Markoolio, och han klagade inte en enda gång!

Under eftermiddagen har jag dessutom lyckats få till värsta bulan på smalbenet, matchar blåtiran. Det kan tydligen vara farligt att klippa häst, men vi hade i alla fall humorn kvar och det kommer man ju ganska långt med. Imorgon har vi hoppdag och vi får väl se om jag ökar på samlingen med skador. Let's hope not...

Dröm sött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar