måndag 28 januari 2013

28 januari

Kört in i botten idag. Stressat runt och försökt hinna vara överallt samtidigt. Började dagen med att göra en idiotsäker packning till Jesper som skulle med Stina på träning. Hann sen med två hästar innan röntgen-Markus dök upp. Assisterade honom och sprang sen uppför backen för att slänga i mig lite mat. Ner i stallet, rida 4 hästar till. Eller tre egentligen, Ronny gav jag upp efter ett tag. Trött, stressad och ont i hela kroppen är ingen bra kombination när man sitter upp på honom, något jag borde veta vid det här laget. Jag behöver vara fokuserad och engagerad och beredd att ta fajten. Går inte att göra nått halvdant med honom. Då jag hoppade av och så fick Jeppe jogga runt honom lite ett tag istället. Det gav antagligen mer än att jag bråkade med honom.

Sen var det allt annat kvar, plocka in hästar, mocka, putsa, byta täcken, linda osv. Världens putsberg också... Och så har vi nyttig vecka, så inga bullar på fikat och inget godis. Skulle kunna somna stående nu. Den där lediga dagen imorgon kommer sitta fint!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar