onsdag 9 januari 2013

9 januari

Den här dagen kommer för alltid vara känd som den dagen min mamma, efter 7 dagars tystnad, lyfte på luren och ringde mig. Way to go! Utöver två (!) stycken samtal från min käre mor har resten av dagen också varit väldigt bra. Jag och Stina styrde kosan mot Strömsholm vid 8-tiden imorse. Radarparet Cappi & Justin var med på äventyr och skötte sig strålande som vanligt. Cappi dansade runt som han hade ballerinakjol och sockiplast, lätt som en fjäder under uppvärmningen. Svettades som en gris gjorde han också, och det kunde Jens konstatera låg i släkten. Stackars Cappi som fått den egenskapen från sin far. Jag vann den dagliga fajten med Justin om öronpluggarna & mössan (MOAHAHAHA), tacka vet jag Berit. Där kommer han inte undan den lilla luringen.

Vi var hemma igen vid lunch och jag åt hemlagat (WOW!!). Mätta och glada var det sen dags att pallra sig upp på hästarna. Jag & Ronny svettades (mest jag, undrar om min far gett mig den egenskapen?) när Stina tjatade lite på oss. Vi fick tjuvträna på övningarna vi ska göra för Lotta imorgon och Ronny var väldigt bra så det var kul!

Nu under kvällen har Jessica gjort så jag förlorat känseln i min ena skinka, ätit för många negerbollar och knuffat mig nerför en backe gjord av is. Madde däremot har flätat mitt hår två gånger och sjungit allsång med mig i köket. Dom kompletterar varandra mina sambos.

Vår fantastiskt fina lilla kung Cappi



1 kommentar: